دکوراسیون سفره خانه با آبنما

فهرست مطالب

سفره خانه از جمله مراکز سرو غذا محبوبی است که مشتریان در آنجا علاوه بر میل کردن غذا، آداب، رسوم و فرهنگ آن منطقه را از نزدیک می‌بینند. طراحی داخلی در دکوراسیون سفره خانه از اهمیت زیادی برخوردار است و آبنما یکی از تجهیزاتی است که در جذابیت دکوراسیون نقش موثری دارد. استفاده از یک آبنمای سنتی در سفره خانه می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد و باعث می‌شود در فضای این محل حس و حال قدیم تداعی شود. دکوراسیون سفره خانه با آبنما بسیار چشم نواز به نظر می‌رسد و به دلیل دلنشین بودن مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد.

نکات مهم دکوراسیون سفره خانه با آبنما

در دکوراسیون سفره خانه از سبک‌های ایرانی استفاده می‌شود و وجود طاق‌های گنبدی شکل، هلالی و کوتاه یکی از نشانه‌های این رستوران‌ها است. این محل از دو فضای سر پوشیده و سر باز تشکیل شده که آبنما را می‌توان هم در محیط داخلی و هم در محیط خارجی استفاده کرد. این آبنماها را می‌توان با گیاهان، حوضچه و سنگ‌های زیبا تلفیق کرد تا سنتی بودن بیشتر به نمایش داده شود. دکوراسیون سفره خانه بر حسب نوع منطقه‌ای که در آنجا قرار دارد و فرهنگ آن منطقه مختلف است و آبنمای انتخاب شده برای آن نیز باید متناسب به دکوراسیون آن باشد. در آبنمای این سفره خانه‌ها می‌توان از نورپردازی و موسیقی نیز استفاده کرد. به طور کل جنس متریال به کار رفته در آبنما نیز باید به جنس نمای این محل هماهنگ باشد، مثلا اگر دیوار سفره خانه با آجر نما در رنگ کلاسیک نما شده، باید بدنه آبنما را نیز متناسب با رنگ نما انتخاب کنید. لذا در این خصوص بهتر است از سنگ همرنگ آجرنما استفاده کرد. نکات مهم در مورد دکوراسیون سفره خانه با آبنما عبارتند از:

  • استفاده از آبنما با طرح مینیمالیست
  • استفاده از گیاهان و پوشش‌های گیاهی در کنار آبنما
  • استفاده از تابلوهای هنری همراه با آبنمای کلاسیک
  • اجرای نورپردازی همراه با آبنما
  • اجرای آبنمای حبابی و دیواری جهت بهره مندی از صدای دلنشین آب
  • استفاده از دیگر تجهیزات و وسایل کلاسیک

اجرای آبنما در دکوراسیون سفره خانه

آبنما در دکوراسیون سفره خانه می‌تواند در انواع مختلفی انتخاب شود. این سیستم با فوران آب به زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند. ساختار آن به گونه‌ای است که با لوله کشی که در آن انجام شده آب به شکل چرخشی در بخش‌های مختلف جریان پیدا می‌کند و از جریان آب صدایی دلنشین به گوش می‌رسد. آبنما اجرا شده در سفره خانه از نوع کلاسیک است که از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی در مدل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود. در این آبنما فوارهایی به صورت ثابت اجرا می‌شوند که این قطعه آب را با ارتفاع تنظیم شده پرتاب می‌کند. طراحان جهت نورپردازی و ایجاد تغییرات در این سیستم خلاقیت‌های زیادی به خرج می‌دهند. آبنمای سفره خانه به صورت اصولی و تخصصی اجرا شده و در نصب آن استانداردهای جهانی رعایت می‌شود. آب در آن به صورت چرخشی استفاده می‌شود، به همین دلیل مصرف آب در آن کم خواهد بود.

دکوراسیون سفره خانه با آبنما
دکوراسیون سفره خانه با آبنما

متریال به کار رفته در آبنمای سفره خانه

آبنمای سفره خانه از انواع متریال‌ها ساخته می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها سنگ‌های طبیعی و مصنوعی هستند. درست است که سنگ بافت متراکم و سختی دارد، ولی حالت دادن، صیقل دادن و برش دادن آن‌ به راحتی انجام می‌شود. لذا آبنمای سنگی مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف جوی و عوامل محیطی داشته و در مقابل حرارت، رطوبت و فشار استقامت بالایی دارد، به همین دلیل دچار ترک خوردگی نخواهد شد. این سازه از انواع سنگ گرانیت، تراورتن، مرمر و غیره ساخته می‌شود و به دلیل دوام بالا می‌توان از آن در فضای خارجی و در مناطق سردسیر و گرمسیر استفاده کرد.

نکات مهم در ساخت آبنمای سفره خانه

در ساخت آبنمای سفره خانه باید به سایز آبنما توجه کرد و باید بسته به مساحت محیط سایز آن را انتخاب کرد، مثلا برای سفره خانه‌های بزرگ از آبنمای بزرگ استفاده کرد. برای اینکه ظاهر آبنما جذاب‌تر شود می‌توان از تزیینات مختلف مانند نورپردازی در آن استفاده کرد و در صورت استفاده از نورپردازی در شب نمای این سازه چشمگیرتر خواهد بود. در زمان اجرای آن باید به کنترل جریان آب، کنترل زمان خاموش و روشن شدن آن، کنترل صدای آبشار و غیره نیز توجه کرد و یک سازه باکیفیت باید در مصرف انرژی بسیار بهینه باشد. با نصب ترموستات در آن امکان صرفه جویی در حجم آب و دما وجود دارد و با نصب سنسور آب می‌توان زمان کم شدن آب را مشاهده کرد. لوله و تجهیزات فلزی آن نیز باید از فولاد ضد زنگ باشند، زیرا در تماس با آب هستند و دچار خوردگی نخواهند شد. در صورتی که سفره خانه شما کوچک است می‌توانید از آبنمای دیواری و رومیزی در آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید صدای آب خیلی زیاد نباشد و در حد ملایمی این صدا به گوش برسد می‌توانید از پمپ زیر آب و ساکت در این سازه استفاده کنید.

ساختار آبنمای سفره خانه

انواع پر کاربردترین آبنمای کلاسیک نازل کسکید، پفکی یا فوم، قل زن، قاصدک، چتری، پنجه ای، گل لاله و برگی هستند که در آن‌ها از آلمان‌ها و مجسمه‌ها نیز استفاده می‌شود. برخی اوقات فواره در درون المان‌ها یا مجسمه‌ها نصب می‌شود. در آن‌ها به دو شکل مهم استفاده از پمپ کف کش و الکتروپمپ‌های زمینی پمپاژ آب انجام می‌شود. نورپردازی در آن با چراغ ال‌ای دی یک رنگ بر حسب نوع طرح اجرا شده صورت می‌گیرد. نازل‌ها اصولا ثابت هستند و فشار آب در این سازه ثابت است. این آبنما دارای صدای دلنشین و یکنواخت بوده و صدای آب با کم یا زیاد شدن آب تنظیم می‌شود.

دکوراسیون سفره خانه با آبنما
دکوراسیون سفره خانه با آبنما

قیمت آبنمای سفره خانه

آبنما سفره خانه بسته به فاکتورهای مختلفی قیمت‌گذاری می‌شود و عوامل مختلفی مانند جنس سازه، جنس و کیفیت قطعات، اندازه آن و غیره در قیمت این سازه تاثیرگذار هستند. مثلا اگر آبنما از جنس سنگ باشد، بسته به جنس سنگ قیمت آن فرق دارد، مثلا آبنما از جنس سنگ گرانیت قیمت بیشتری نسبت به نوع تراورتن داشته و نوع مرمر از گرانیت و تراورتن گرانتر است. همچنین در صورتی نازل از جنس استیل ضد زنگ باشد و پمپ از نوع بی‌صدا باشد قیمت سازه بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *