بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس

فهرست مطالب
بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس

آبنما یکی از سازه‌های دست بشر و حاصل خلاقیت و هنر است که در آن آب با حالت‌های مختلف به نمایش داده می‌شود. همچنین از دیگر عناصر مانند آتش، موزیکال و نورپردازی در آن استفاده می‌شود. این سازه عنصری منحصر به فرد از معماری آمیخته شده با عناصر طبیعی است که در محیط‌های داخلی و بیرونی اجرا می‌شود. لذا با به نمایش گذاشتن حرکات آب و صدای دلنشین آب چشم‌ها را به خود خیره کرده و روح و روان انسان را آرام می‌کند. آبنما در جهان به وفور وجود دارد که در ادامه در مورد بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس با شما صحبت خواهیم کرد.

بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس

آبنمای بلاژیو لاس وگاس BELLAGIO

آبنمای بلاژیو یکی از بهترین آبنمای دنیا است که در لاس وگاس از جاذبه‌های مهم هتل بلاژیو محسوب می‌شود. این سازه در روبروی هتل در دریاچه مصنوعی در سال ۱۹۹۸ اجرا شد که تا ۱۴۰ متر ارتفاع آب را به بالا پرتاب خواهد کرد. نمایش رقص آب با ترکیب با موسیقی زیبایی فوق العاده‌ای را به تصویر می‌کشد که گردشگران زیادی برای بازدید آن به این محل می‌آیند. بلاژیو یکی از هتل‌های مشهور لاس وگاس در آمریکا است که در ورودی آن این آبنما قرار دارد.

آبنمای بلاژیو لاس وگاس BELLAGIO
آبنمای بلاژیو لاس وگاس BELLAGIO
پیشنهاد خرید
نور دورلوله آبنمای خانگی
300,000 تومانخرید کنید

آبنمای برج خلیفه دبی The Dubai Fountain

آبنمای برج خلیفه دبی یکی از آبنماهای بزرگ و معروف دنیاست که میان دریاچه مصنوعی برج خلیفه قرار دارد و مساحت زمین آن ۳۰ هکتار است. لذا به وسیله کمپانی وت دیزاین در سال ۲۰۰۹ با ۲۱۸ میلیون دلار و در مساحت ۲۷۵ متر مربع طراحی و اجرا شده است. این سازه از ۵ حلقه و دو قوس کمانی ایجاد شده که ۸۳ هزار لیتر آب را در هر اجرای نمایش مصرف می‌کند. همچنین آب را تا ۱۵۰ متر به سمت بالا پرتاب می‌کند و با نورپردازی و موزیکال آمیخته شده است. آبنمای برج خلیفه دارای ۵۰ پروژکتور و ۶۶۰۰ چراغ رنگی بوده که همگان می‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

آبنمای برج خلیفه دبی The Dubai Fountain
آبنمای برج خلیفه دبی The Dubai Fountain

آبنمای ثروت سنگاپور Fountain of Wealth

آبنمای ثروت معروف‌ترین آبنمای سنگاپور است که در سال ۱۹۹۵ در مرکز شهر Suntec به عنوان نشان زندگی و ثروت اجرا شد و یکی از وسیع‌ترین اماکن خرید این کشور به شمار رفت. همچنین در سال ۱۹۹۸ به عنوان بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس ثبت شد. در این سازه حلقه برنزی به کار رفته که با نام سانتیک و نماد برابری انسان‌ها و وحدت شناخته شد. همچنین اطراف آن ۵ آسمان خراش بلند، اشاره به پنج انگشت دست دارد. جنس این آبنما از برنز سیلیکونی، ماسه و شن است که محیط حلقه دایره‌ای شکل آن ۶۶ متر بوده و به وسیله ۴ ستون حمایت می‌شود. ارتفاع ۱۴ متری داشته و تماشاگران از ۹ تا ۱۰ صبح می‌توانند از آن بازدید کنند.

آبنمای ثروت سنگاپور Fountain of Wealth
آبنمای ثروت سنگاپور Fountain of Wealth

آبنمای رنگین کمان مهتاب پل بانپو Moonlight Rainbow

آبنمای رنگین‌کمان مهتاب در سئول کره و روی رودخانه هان و پل بانپو قرار دارد و به عنوان معروف‌ترین آبنمای جهان شناخته شده است. این آبنما با طول ۱۱۴۰ متر و عرض ۲۵ متری در سال ۲۰۰۹ اجرا شد. فوارهای آن ۱۹۰ تن آب را در هر دقیقه روی رودخانه هان در هر دو طرف پل به پیرامون آن پرتاب می‌کنند. همچنین مجهز به لامپ‌های ال‌ای دی رنگارنگ تا ۱۰ هزار عدد است و در شب جلوه نوری زیبایی را منعکس می‌کند. این سازه منحصر به فرد به عنوان بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

آبنمای رنگین کمان مهتاب پل بانپو Moonlight Rainbow
آبنمای رنگین کمان مهتاب پل بانپو Moonlight Rainbow

آبنمای جت دیو سوئیس Jet d’Eau

جت دیو بزرگترین فواره جهان و معروف‌ترین جاذبه‌های شهر ژنو است که هرساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. این فواره ۵۰۰ لیتر آب را در هر ثانیه در هوا و در ارتفاع ۱۴۰ متری پرتاب می‌کند. به همین خاطر از آن به عنوان بلندترین آبنمای دنیا یاد می‌شود. این سازه در بخشی از دریاچه ژنو بنا شده و در هر نقطه‌ای از شهر قابل دید است. به علاوه از اولین شاهکاری است که حین پیاده شدن ار هواپیما به چشم می‌خورد.

آبنمای جت دیو سوئیس Jet d’Eau
آبنمای جت دیو سوئیس Jet d’Eau

آبنمای دریم یا رویا در ساحل دادایفو Dadaepo

آبنمای دریم در کره جنوبی در ساحل دادایفو قرار دارد. ساحل دادایفو به دلیل داشتن فواره‌های موزیکال و شن‌های طلایی چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. همچنین مساحت ۲۵۱۹ متر مربعی داشته و با فشار زیاد تا ۵۵ متر آب را با بالا پرتاب می‌کند. لذا دایره‌ای شکل بوده و مجهز به ۱۱۴۸ چراغ است که با هزینه ۶ میلیون دلاری ساخته شده است. نیمکت‌ها و صندلی‌هایی در اطراف این سازه گذاشته‌اند تا بینندگان به راحتی آن را دیدن کنند. این آبنما در سال ۲۰۰۹ طی ۳۰ سال ساخته و به عنوان بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس ثبت شد.

آبنمای دریم یا رویا در ساحل دادایفو Dadaepo
آبنمای دریم یا رویا در ساحل دادایفو Dadaepo

آبنمای موزیکال دبی

آبنمای دبی یک بار در شب و دو بار در روز و در روزهای تعطیل روشن است و برنامه‌ای در دیگر روزها ندارد. در شهر بوسان قرار داشته و به عنوان جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود. در شهر بوسان ۵ آبنمای معروف وجود دارد که آن‌ها بازدید کنندگان زیادی را جذب می‌کنند.

آبنمای نخله دبی

آبنمای نخله در شهر دبی در ذا پوینت قرار داشته و به عنوان بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس ثبت شده است. همچنین پرتاب آن در جشن به نمایش گذاشته شد و این پرتاب به وسیله پخش مستقیم در کل دنیا نشان داده شد، لذا بعد از آن در گینس ثبت شد. چشمه نخله در آب دریا تا ۱۴ هزار فوت شناور است و با چراغ‌های ۳ هزار لامپ ال‌ای دی در شب درخشش خود را به نمایش می‌گذارد. لذا دارای پمپ قدرتمندی است که با ارتفاع ۱۰۵ متری آب را خارج می‌کند. در جشن‌های مختص آن، دسته‌ای از نمایش‌های هنری مانند نمایش آتش بازی و سرگرمی‌های زنده به نمایش داده می‌شوند. در این جشن گروهی از بازدیدکنندگان، گردشگران و ساکنان حضور دارند که از این نمایش‌ها لذت می‌برند.

آبنمای نخله دبی
آبنمای نخله دبی

آبنما ملک فهد

آبنمای فهد در شهر جده در سواحل غربی عربستان صعودی قرار دارد که روی دریای سرخ اجرا شده است. لذا این سازه در ارتفاع ۲۶۰ تا ۳۱۲ متر آب را به آسمان فوران می‌کند و آب خود را از دریای سرخ تامین می‌کند. به عنوان بزرگترین آبنمای جهان در کتاب گینس شناخته شده و سرعت آب خارج شده از آن بین ۳۷۵ تا ۴۰۰ کیلومتر است.

آبنمای دنیای رنگ‌های موزیکال و تصویری کالیفرنیا world of colors

این آبنما در دیزنی کالیفرنیا به عنوان نمایشگاه زیبا به شمار رفته که مجهز ۱۲۰۰ نازل است. همچنین آب را تا ارتفاع ۶۰ متری پرتاب می‌کند و با افکت‌های پرده آب، مه، تصاویر، موسیقی، لیزر، آب و آتش آمیخته شده که با چراغ‌های ال‌ای دی نورپردازی می‌کند. پرده آب آن نیز ۱۲۰ متر قطر دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x