راهنمای خرید باربیکیو

فهرست مطالب
باربیکیو گازی آپارتمانی

باربیکیو یا همان کباب پز به دستگاهی گفته می‌شود که معمولاً برای تهیه کباب در فضاهای باز همچون باغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. باربیکیوها با توجه به این موضوع که می‌توانند طعم بسیار خاص و منحصر به فردی به غذا ببخشند بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. باربیکیو یا کباب پز ها اغلب درسرتاسر دنیا دارای طرفداران زیادی هستند. قطعاً با خرید این وسیله می‌توانید به خوبی متوجه شوید که طعم غذای پخته شده روی آن با غذایی که روی گاز پخته می‌شود بسیار تفاوت دارد. البته این موضوع تنها به زمان حال مربوط نمی‌شود و حتی در گذشته نیز غذاهایی که با استفاده از زغال آتش تهیه می‌شدند بسیار لذیذتر و طرفداران بیشتری نیز داشتند. امروزه نیز باربیکیوها توانسته‌اند جایگزین بسیار مناسبی برای منقل‌ها باشند، اما لازم است که در هنگام خرید به یک سری نکات مهم و حائز اهمیت توجه شود تا از این طریق بتوانید بهترین کباب پز را تهیه فرمایید. معمولاً باربیکیوها را با استفاده از مواد مختلفی همچون فلز، آهن، استیل، سنگ، آجر نسوز و غیره می‌سازند که هر یک از آن‌ها مزیت‌ها و معایب خاص خود را به دنبال دارند. از مزیت ویژه باربیکیو می‌توان به ماندگاری بسیار زیاد آن اشاره کرد و یکی از معایب موجود نیز این است که پس از یک مدت زمان دود رنگ آجرها را تغییر می‌دهد. در ادامه قصد داریم تا مطالب لازم در رابطه با خرید باربیکیو در اختیار شما قرار دهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع باربیکیو

اولین و مهم‌ترین قدم جهت انتخاب و خرید باربیکیو مناسب، لازم است که با انواع آن آشنایی داشته‌باشید تا از این طریق بتوانید با توجه به خواسته خود برای خرید اقدام نمایید. انواع مختلفی کباب‌پز در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی و مشخصات منحصر به فرد خود را به دنبال دارند. در ادامه قصد داریم تا هر یک از آن ها را برای شما نام برده و نکات مربوطه را نیز به صورت دقیق ارائه دهیم. در صورتی که قصد خرید باربیکیو دارید می توانید از این دسته از سایت سیگما کمپانی دیدن فرمایید.

باربیکیو باغی

به خوبی از این موضوع مطلع هستید که امروزه خرید زمین‌های خالی و تبدیل آن به باغ فوق العاده زیاد رواج یافته و اکثر خانواده‌ها سعی می‌کنند روزهای تعطیل خود را درباغ‌های شخصی بگذرانند و قطعاً یکی از موارد مورد احتیاج در این باغ‌ها باربیکیو است. استفاده از کباب پز یا همان باربیکیو در باغ به شدت کاربردی بوده و همین موضوع نیز باعث شده تا تولید کنندگان به فکر افزایش طرح‌های مربوط به آن باشند. تا در زمان مراجعه مشتری برای خرید حق انتخاب بیشتری در اختیار آن ها قرار بگیرد. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه خواسته خود برای خرید انواع باربیکیو باغی مراجعه بفرمایید.

باربیکیو باغی

باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی نیز به عنوان یکی دیگر از انواع مختلف کباب‌پز به شمار می‌آید البته ممکن است تا به حال نام آن را نشنیده باشید. باربیکیوهای سنگی در مقایسه با دیگر انواع موجود یک سری تجهیزات منحصر به فرد و خاص به دنبال دارند. در واقع همین ویژگی‌ها باعث شده تا به شدت مورد توجه قرار بگیرند این موارد شامل جلوه ظاهری زیبا و طبیعی، برخورداری از مقاومت در برابر عوامل محیطی و تنوع بسیار بالا و کیفیت پخت لازم می‌باشد.

باربیکیو آجری

کباب‌پز آجری از جنس آجر نسوز ساخته شده‌اند و لازم است که این نکته را بدانید که امکان داشتن انواع این باربیکیو در مدل‌های مختلف برای افراد فراهم است. آجرهای نسوز به کار گرفته شده برای ساخت و تولید این باربیکیوها رنگ بندی مختلفی دارند که می‌توانید هر یک را برای سبک خاصی از دکوراسیون مد نظر به کار گیرید. به همین دلیل می‌توانید از قبل برای انتخاب رنگ مد نظر مراجعه فرمایید. از دیگر مشخصات مهم باربیکیو آجری باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که دارای یک بخش و یک قفسه در قسمت زیرین خود است تا بتوانید تمام لوازم و وسایل مورد نیاز را در داخل آن قرار دهید. برخی از مدل‌های موجود که در تراس یا بالکن استفاده می‌شوند دارای دودکش هستند تا از این طریق دود ناشی از طبخ غذا به داخل خانه نرود.

باربیکیو دیواری

باربیکیو دیواری نیز به‌عنوان یکی دیگر از کباب‌پزهای خاص به‌حساب می‌آید که محل نصب آن روی دیوار است تا یک بستر کاملاً مناسب را برای تهیه غذا آماده کنید. در رابطه با کاربرد آن نیز باید بیان کنیم که دقیقاً مانند سایر باربیکیوها بوده و تنها تفاوت موجود بین محل قرارگیری آن است. شما می‌توانید این مدل را به‌صورت تاشو روی دیوار نصب کنید. باربیکیوهای دیواری این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا در حین استفاده قسمت گریل باربیکیو را از بدنه جدا کرده و به دیوار متصل کند. از مزیت‌های ویژه دستگاه می‌توان به یک سینی قطره‌چکان برای جابجایی راحت، وجود کشو جهت قرار دادن وسایل تا کردن راحت دستگاه، برخورداری از چندین شیر مختلف جهت کنترل دما، مقاومت بسیار عالی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی اشاره کرد.

باربیکیو

باربیکیو آپارتمانی

باربیکیوهای آپارتمانی نیز با توجه به کمبود مکان و جایی مناسب همراه با ابعاد و اندازه کوچکی که دارند، به‌راحتی در بالکن یا تراس خانه و آپارتمان قابل‌استفاده می‌باشند. می‌توانید از باربیکیو آپارتمانی برای طبخ انواع مختلفی از غذاهای گریل و دودی در مهمانی‌ها و دور همی‌های خود استفاده کنید. در حالت کلی باربیکیو آپارتمانی را به دودسته باربیکیو مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌کنند. در نوع مستقیم آن غذا روی حرارت زغال یا شعله قرار خواهد گرفت و از سرعت پخت بسیار بالایی نیز برخوردار است؛ اما در نوع غیرمستقیم آن‌یک واسطه بین غذا و شعله قرارگرفته که از این طریق مانع از سوختن سطح غذا خواهد شد. باید این نکته را بیان کنیم که اگرآپارتمان شما فضای کوچکی دارد، پس بهتر است کباب‌پزی را انتخاب کنید که فاقد تجهیزات اضافه می‌باشد.

باربیکیو سیار

اگر علاقه بسیار زیادی به سفر دارید و دائماً در حال گشت‌وگذار هستید و آخر هفته‌های خود را در طبیعت سپری می‌کنید، در این مواقع داشتن یک کباب‌پز سیار می‌تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. درواقع برای این مدل سایز و اندازه‌ای در نظر گرفته‌شده که افراد می‌توانند به‌راحتی آن را جابجا کنند و هیچ مشکلی در این رابطه به وجود نمی‌آید. برای سوخت آن‌ها نیز از زغال استفاده می‌شود، اما اندازه آن به‌گونه‌ای است که می‌توانید فقط برای ۳ الی ۴ نفر کباب یا غذا درست کنید.

باربیکیو سیار

باربیکیو ویلایی

تا به اینجای کار متوجه شدید که باربیکیوها دارای انواع بسیار زیاد و متنوعی هستند؛ که می‌توانید با توجه به نوع نیاز، خصوصیات و ویژگی هر یک مناسب‌ترین را انتخاب و خریداری نمایید. توجه داشته باشید که در زمان خرید باربیکیو ویلایی حتماً این موضوع را مدنظر قراردهید که می‌خواهید از نوع برقی، گازی، زغالی یا چوبی باشد. درهرصورت لازم است که دروهله اول شرایط ویلای خود را در نظر بگیرید معمولاً باربیکیوهای زغالی و چوبی برای ویلاها می‌توانند انتخاب مناسب‌تری باشند. با اینکه دود ناشی از سوخت زغال و چوب زیاد است، اما در عوض طعم بسیار لذیذ و خاصی به غذا می‌بخشند.

باربیکیو ویلایی

نکات خرید باربیکیو

در این قسمت لازم است بیان کنیم که پیش از مراجعه برای خرید باربیکیو باید چند نکته را در اولویت قراردهید که آن‌ها را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

مشخص کردن محل قرارگیری باربیکیو

قبل از آنکه برای خرید کباب‌پز یا باربیکیو اقدام کنید، در وهله اول لازم است این موضوع مشخص شود که قصد دارید باربیکیو را در چه محلی قراردهید. تعیین کردن این موضوع می‌تواند برای انتخاب نوع سوخت به شما کمک کند. به‌طور مثال اگر می‌خواهید کباب‌پز یا باربیکیو را در آلاچیق یا حتی باغ مستقر کنید بهتر است نوع زغالی آن را خریداری نمایید. در غیر این صورت کباب‌پزهای گازی یا برقی انتخاب مناسب‌تری هستند.

در نظر گرفتن ابعاد و اندازه باربیکیو

پس از مشخص شدن محل قرار گرفتن باربیکیو می‌توانید ابعاد و اندازه آن را به‌صورت دقیق‌تر انتخاب نمایید. البته این موضوع که شما قصد دارید در هر بار استفاده به چه میزان مواد غذایی را کباب کنید نیز در ابعاد و اندازه باربیکیوتاثیرگذار است.

انتخاب جنس مرغوب

توجه داشته باشه که در زمان مراجعه برای خرید باربیکیو جنس آن از نکات مهم و حائز اهمیت به شمار می‌آید. امروزه انواع متفاوتی از این دستگاه‌ها با متریال‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند که بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها از جنس آلومینیوم، چدن و آهن می‌باشد.

مقایسه انواع باربیکیو

معمولاً باربیکیوهای گازی راه‌اندازی راحت‌تر و سریع‌تری دارند. برای این کار می‌توانید به‌راحتی آن را به گاز متصل کرده دستگیره گاز را بچرخانید و درنهایت آن را روشن نمایید. احتیاجی نیست که مانند باربیکیو زغالی منتظر گرم شدن آن بمانید، بلکه این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما صورت می‌گیرد.

با استفاده از باربیکیو گازی شما امکان کنترل دمای غذا رادارید و از این طریق می‌توانید از گوشت و مرغ تا استیک را با توجه به دمای مدنظر خود بپزید؛ اما در باربیکیو زغالی غذا بسیار سریع‌تر می‌پزد و تقریباً هر چیزی که علاقه دارید را می‌توانید در دمای بالا بپزید. معمولاً باربیکیوهای زغالی برای پخت گوشت گاو، گوسفند و مرغ کاملاً ایده آل می‌باشند.

باربیکیوهای زغالی نسبت به نوع گازی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. به‌طورکلی می‌توان گفت این باربیکیوها بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشند و همین موضوع نیز به عنوان یکی از مزیت‌های ویژه آن محسوب می‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید در رابطه با انواع باربیکیو و کارایی هر یک از آن‌ها مطالبی را در اختیار شما قراردادیم؛ اما در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که زمان مراجعه برای خرید باربیکیو حتماً موارد نام‌برده شده را در اولویت قراردهید. تا از این طریق بتوانید یک کباب‌پز مناسب و کاربردی تهیه فرمایید. در این زمینه سیگما کمپانی با توجه به سابقه بالا درفروش انواع کباب‌پز می‌تواند بهترین‌ها را به شما عرضه کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x