چگونگی نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

فهرست مطالب

نگهداری از آبنما و تعمیرات آن یک امروزه در طراحی‌های ساختمان از آبنما بسیار استفاده می‌شود که به‌عنوان یک المان خاص و زیبا جلوه به‌خصوصی به فضا می‌دهد. آبنماها انواع متفاوتی ازجمله رقصان، موزیکال، فضای سبز و غیره دارند که برای زیبایی در محیط خانه، ادارات، باغ‌ها یا اماکن عمومی استفاده می‌شوند. افراد با دیدن آبنماها احساس شادی و سرزندگی می‌کنند و از لحظاتی که به تماشای آن می‌نشینند، نهایت لذت را می‌برند. افراد از آبنماها برای زیبایی استفاده می‌کنند اما ممکن است نگهداری از آبنما و تعمیرات  نازل آبنما را به‌درستی ندانند.

 این در صورتی است که روش نگهداری آبنما بسیار در طول عمر آن تأثیرگذار است. بسیاری از افرادی که از این المان استفاده می‌کنند شرایط نگهداری آبنما را نمی‌دانند و هنگام مواجه با خرابی نمی‌دانند تعمیرات آبنما چگونه انجام می‌گیرد. با دانستن روش ‌های مراقبت و نگهداری از آبنما می‌توانید مدت‌زمان بیشتری از آبنمای خود استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

جهت نگهداری از آبنما و تعمیرات آن با شماره 09028414932 در ارتباط باشید

 

نحوه نگهداری و تعمیرات ابنما

روش ‌های نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

برای نگهداری اصولی و دانستن روش نگهداری آبنما باید فاکتورهای اصلی را بدانید که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

آب در آبنما

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که در نگهداری آبنما اثر مستقیم دارد آب است؛ زیرا کیفیت آن برای سالم ماندن آبنما ضروری است. البته همین آب در آبنما مشخصه‌های خود را دارد که برای مراقبت از آبنما باید در نظر گرفته شود.

میزان آبی که در آبنما استفاده می‌شود بسیار مهم است زیرا مقدار کم آن به پمپ‌های آبنما آسیب می‌رساند و باید همیشه در یک سطح قابل‌قبولی باشد. شما باید میزان آب قابل‌قبول برای آبنما خود را بدانید و زمانی که سطح آب کم بود سعی کنید آن را به میزان مطلوب برسانید.

آب مورداستفاده باید ناخالصی نداشته باشد؛ زیرا مواد معدنی و ناخالصی‌های موجود در آب می‌تواند در طول زمان، به آبنما آسیب‌های جدی برساند. بهترین گزینه برای استفاده آب در آبنما، آب مقطر است زیرا عاری از ناخالصی‌ها و مواد معدنی است. این گزینه از ایجاد مواد معدنی و مسدود شدن راه آب در آبنما جلوگیری می‌کند و پمپ آن را سالم‌تر نگه می‌دارد. در روش نگهداری آبنما همیشه آب مقطر به افراد پیشنهاد می‌شود.

تعویض آب درون آبنما نیز یکی از روش ‌های مراقبت و نگهداری از آبنما است که بسیار کارآمد است و افراد باید هر چند وقت یک‌بار آب را به‌طور کامل تخلیه کنند. با تخلیه کامل آب و استفاده از آب تمیز طراوت و تازگی بیشتری به آبنما می‌دهید و نگهداری از آبنما را اصولی انجام می‌دهید.

محصول پیشنهادی : نازل بارانی

نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

 

برای مراقبت از آبنما هنگام عوض کردن آب آن، حتماً سطح آبنما را با پارچه مرطوب تمیز کنید. می‌توانید برای تمیز کردن آن از مسواک‌های قدیمی و یا یک برس نرم آغشته به سرکه نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود تعویض و تمیز کردن آن را ماهی یک‌بار انجام دهید تا گردوغبار، خاک و انواع آلودگی‌ها را از محیط آن پاک‌سازی کنید.

جلبک‌ها در آبنما

هر جا که آب حضور دارد امکان وجود جلبک‌ها هم هست و نه‌تنها جلوه خوشایندی ندارند بلکه می‌توانند به اجزای آبنما آسیب‌های جدی برسانند. در مراقبت از آبنما همیشه باید حواستان به جلبک‌ها باشد تا از آسیب‌های جدی به پمپ که قلب آبنماست، در امان بمانید. خوشبختانه مقابله با جلبک‌ها و از بین بردن آن‌ها در نگهداری از آبنما بسیار آسان است.

در شرایط نگهداری آبنما باید یک‌بار در هفته از یک قطره سرکه استفاده کنید. درواقع به ازای هر گالن باید یک قطره سرکه اضافه کنید و اگر دیدید که رشد جلبک‌ها زیاد شده میزان آن را دو برابر کنید. یکی از عوامل اصلی زیادشدن جلبک‌ها افزایش دماست و معمولاً در ماه‌های گرم سال باید اقدامات بیشتری را برای تمیز کردن آبنما انجام دهید.

در راستای از بین بردن جلبک‌ها استفاده از کلر یا سفیدکننده‌های شیمیایی را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا سمی هستند. اگرچه این موارد برای مراقبت از آبنما استفاده می‌شوند و در نگهداری از آبنما مفید هستند اما به پرندگان و حیوانات آسیب می‌رسانند. استفاده از این مواد در روش ‌های مراقبت و نگهداری از آبنما باعث تمیز شدن و زیبایی سطح بیرونی آبنما می‌شوند اما ممکن است آسیب‌هایی هم برسانند. این مواد سبب خرابی پمپ و جریان آب می‌شوند و شما را دچار چالش‌های تعمیرات آبنما می‌کنند.

محصول پیشنهادی : نازل کرتین استخری

نگهداری ابنما
نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

پمپ آبنما

تعمیرات آبنما می‌تواند هزینه‌بر و وقت‌گیر باشد؛ بنابراین باید مراقبت از آبنما را به‌درستی انجام دهید تا نیاز کمتری به تعمیرات پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین قطعات آبنما پمپ است؛ گاهی اوقات آبنما صداهای عجیب‌وغریبی دارد که نشان از آسیب‌دیدگی پمپ آب است، در این شرایط معمولاً علت صداها کمبود آب است پس باید به‌سرعت به آن آب اضافه کنید و حتماً هنگام تمیز کردن آبنما پمپ را نیز تمیز کنید. اگر آبنمای شما خارج از منزل است برای نگهداری آبنما باید به گردوغبار فضای بیرون توجه خاصی نشان دهید. ناخالصی‌ها و گردوغبار را حتماً ماهی یک‌بار تمیز کنید و می‌توانید پمپ را ضدعفونی نیز بکنید.

پوشش آبنما

در فصول سرد سال باید به پوشش آبنمای خود دقت بسیاری داشته باشید؛ به‌خصوص اگر آبنما خارج از منزل قرار دارد. یکی از شرایط نگهداری آبنما این است که در فصول سرد آن را در جای مناسبی قرار دهید و اگر امکان جابه‌جایی ندارید، باید آن را کاملاً خشک و تخلیه کنید. در روش نگهداری آبنما حتماً باید از انجماد آب و ترک خوردن آبنما اطمینان پیدا کنید. برای مراقبت از آبنما می‌توانید آن را با پوشش‌های ضد آب بپوشانید، در این صورت در معرض برف و باران قرار نمی‌گیرد و با این روش از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کنید.

محل قرارگیری آبنما

انواع آبنماها باید در منطقه مناسبی نصب شوند تا نگهداری از آبنما راحت‌تر باشد و جریان ثابت آب در آن‌ها برقرار باشد. در محل نصب آبنما باید وزن و مواد مورداستفاده در آن در نظر گرفته شود؛ همچنین دارای سد محکمی برای اتکا باشند. به‌عنوان‌مثال یک آبنما ایستاده باید روی سطح مناسبی قرار گیرد تا به‌راحتی بتواند کار خود را انجام دهد.

محیط اطراف آبنما برای مراقبت از آبنما بسیار مهم است؛ زیرا باید از گردوغبار و آلودگی‌ها در امان باشد تا آسیبی به آن نرسد. تمیز کردن آبنما جزو روش ‌های مراقبت و نگهداری از آبنما است و باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود. نگهداری آبنما و تمیز کردن آن سبب می‌شود بوی ناخوشایند در محیط ایجاد نشود و افراد بتوانند از وجود این المان کمال لذت را ببرند.

محصول پیشنهادی : نازل پرده آب دیواری

نگهداری از آبنما و تعمیرات آن
نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

 

اشتباهات مراقبت از آبنما

استفاده از آب‌لوله‌کشی می‌تواند لکه‌هایی خورنده از مواد معدنی ایجاد کند که نیاز به تمیز کردن مکرر دارد و در صورت غفلت سبب بروز مشکلاتی می‌شود. مواد معدنی در آب ‌لوله‌کشی سبب می‌شود پمپ بیش‌ازحد کار کند و نگهداری آبنما سخت شود.

اگر سطوح آب به‌صورت نادرست پر شود می‌تواند آسیب‌های جدی به آبنما وارد کند که منجر به تعمیرات آبنما شود. اگر سطح آب کم باشد به پمپ آسیب جدی وارد می‌شود و اگر زیاد باشد سبب پاشیدن یا ریختن آب می‌شود و پمپ سروصدای زیادی ایجاد می‌کند.

غفلت نسبت به تمیز کردن آبنما و چشمه آن می‌تواند آسیب‌های جدی به این المان برساند و خرج زیادی بر دوش شما بگذارد.

روشن و خاموش کردن پمپ به‌صورت مداوم سبب می‌شود مواد معدنی بیشتری در پمپ آن جمع شود و آسیب‌های جدی وارد کند. این کار به پمپ فشار وارد می‌کند و سبب می‌شود به تمیز کردن مکرر نیاز پیدا کند و باعث تجمع جلبک، باکتری و مواد معدنی می‌شود.

هنگامی‌که آبنما در مکان‌های پر رفت‌وآمد قرار می‌گیرد یا در امتداد راهروهای باریک است، بیشتر در معرض ضربه‌خوردن قرار می‌گیرد؛ همچنین آبنماها معمولاً دارای سیم برق هستند و اگر دور از پریز برق قرار گیرد خطر اصابت را ایجاد می‌کند.

سیگما و آبنما

جهت استعلام موجودی و ثبت سفارش با شماره 09028414932 در ارتباط باشید

برای خرید آبنما می‌توانید از خدمات بسیار کارآمد سیگما به‌صورت اختصاصی استفاده کنید و قبل از خرید به‌صورت رایگان از مشاوره‌های آن بهره‌مند شوید. مشاوره‌ها در خصوص پروسه برق‌کشی، نحوه نصب، نحوه ریزش، تعمیرات آبنما و نگهداری آبنما است. در شهر مشهد  ارسال کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و در شهرهای دیگر تا 24 ساعت توسط باربری موردنظر مشتری یا تیپاکس انجام می‌گیرد. ارسالی‌ها با بسته‌بندی مناسب و به‌صورت فون پیچی شده انجام می‌شود تا آسیبی به محصول خریداری‌شده وارد نشود. هزینه ارسال برای شهرهایی که نمایندگی دارند رایگان و برای دیگر شهرها هزینه به عهده مشتری است و تمامی سفارش‌ها در دورترین نقاط ایران تا 48 ساعت پس از ثبت سفارش به دست مشتری می‌رسد. سفارش‌ها می‌توانند علاوه بر طرح‌های متداول به‌صورت اختصاصی نیز تولید شوند. درنهایت مشاوران و پشتیبانان مجموعه در هر شرایطی پاسخگو مشتریان هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه نگهداری از آبنما و مراقبت از آبنما پرداختیم و دیدیم که رسیدگی‌های به‌موقع چقدر مهم است. توجه به فاکتورهایی مانند آب آبنما، پوشش آن، محل قرارگیری و رسیدگی به نظافت آبنما از روش‌ های مراقبت و نگهداری از آبنماست. با رعایت تمیزی آبنما می‌توانید از خراب شدن پمپ آن جلوگیری کنید و سعی کنید از آب مقطر برای تأمین آب آبنما استفاده کنید.

محل قرارگیری و نقطه اتکای آبنما در نگهداری آن فاکتوری بسیار مهم است و باید در مکان‌های پرتردد قرار نگیرد تا دچار ضربه نشود. قلب هر آبنما پمپ آن است؛ بنابراین توجه ویژه آن ازجمله تأمین آب مناسب و تمیز کردن آن به‌صورت دوره‌ای واجب است. درنهایت با رعایت نکات اصلی آبنمای شما عمر بیشتری خواهد داشت و کمتر نیاز به تعمیرات پیدا می‌کند.

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط