آبنمای مناسب برای روف گاردن

فهرست مطالب

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و آپارتمان نشینی و دور بودن افراد از طبیعت، بسیاری از معماران و طراحان ساختمان را به این فکر انداخته که در بالکن و پشت بام آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مسکونی نمای طبیعت را با عناصر طبیعی طراحی و اجرا کنند، به گونه‌ای که در پشت بام اقدام به کاشت چمن، گیاهان و نصب آبنما می‌کنند تا ساکنینی که امکان بهره مندی از فضای واقعی طبیعت را ندارند، در روف گاردن از محیط دلنشین طبیعت بهره‌مند شوند و با سپری کردن زمان فراغت خود در این محل روح و روان خود را به آرامش برسانند. علاوه بر فضای سبز، آب نیز جزئی جداناپذیر از طبیعت است که با استفاده از آبنمای مناسب برای روف گاردن همراه با دیگر عناصر طبیعی می‌توان یک طبیعت کامل که ایجاد کننده هوای پاک و تداعی کننده حس آرامش است را ایجاد کرد.

انواع آبنمای مناسب برای روف گاردن

آبنماهای مختلفی را می‌توان برای روف گاردن انتخاب کرد که در ادامه پنج گروه از آن را معرفی خواهیم کرد.

  • دسته اول: آبنماهای آبشار در انواع نی ریز، پرده آب، کرتین و دیواری اجرا می‌شوند.

نازل آبنما پرده آب یا آبشار

در این نازل آب به شکل پرده شفاف آبی و یکنواخت فرود می‌آید. در صورتی که در روف گاردن یک حوض آب دارید و دوست دارید از صدای شرشر آب لذت ببرید می‌توانید از این آبنما استفاده کنید. این سازه به شکل‌های پایه دار، ایستاده و دیواری در دیواره حوض اجرا می‌شود.

آبنمای مناسب برای روف گاردن دیواری نی ریز

این آبنما با عناصر کلاسیک و مدرنیته آمیخته شده و به عنوان آبنمای ساده مینیمال روی دیوار اجرا می‌شود. جهت نصب آن باید حوض آبی داشته باشید تا آب از نازل درون آن ریخته شود و مجدد به وسیله پمپ این فرایند تکرار شود.

پکیج آبنما آبریز دیواری

این سیستم چندین نازل آبریز را شامل می‌شود که قابلیت نصب روی دیوار در ارتفاعات مختلف را دارد. لذا آن‌ها به شکل آبشارهای کوچک آب را از نازلی به نازل دیگر انتقال خواهند داد. در محیط‌های کوچک و فضاهایی که دیوار‌هایی با ارتفاع زیاد دارند از این سازه استفاده می‌شود.

آبنمای مناسب برای روف گاردن پرده آب کرتین

این نازل به شکل پرده آبی شفاف آب را به بیرون عبور می‌دهد که در استخرهای شنا جهت آب درمانی نیز کاربرد دارد. دو مدل دیواری و ایستاده آن وجود دارد که بر حسب شرایط نصب نازل، کنار حوض آب روی زمین یا دیوار در محیط روف گاردن اجرا می‌شود.

  • دسته دوم: آبنماهای بارانی در انواع نواری و ریزشی هستند.

آبنمای بارانی یا ریزشی

آب به صورت قطرات باران از نازل این آبنما خارج می‌شود که در دو مدل نازل خطی و منحنی به صورت یک تا سه ردیفه ساخته می‌شود. این سازه روی حوض آب یا حوض پوشیده شده قابلیت اجرا را دارد که در صورت استفاده در روف گاردن بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

آبنما برای روف گاردن
آبنما برای روف گاردن

آبنمای مناسب برای روف گاردن رشته‌ای یا نواری

این آبنما از نوارهایی از جنس مایلر تشکیل شده که این نوارها از نازل‌های مختص به خود از بالا به پایین امتداد پیدا کرده اند. لذا به وسیله وزنه‌های خاص در پایین ثابت شده‌اند و از نازل‌های مختص به هر نوار، آب به بیرون هدایت می‌شود و با لغزیدن روی نوار، به پایین فرود می‌آید. فرایند فرود آب بدون صدا و پاشش انجام می‌شود. این آبنما فضای کمی اشغال می‌کند و در کنار دیوار اجرا می‌شود.

  • دسته سوم: آبنماهای حوض در انواع جام، آبراهه، حوضچه و برکه را شامل می‌شوند.

برکه و حوضچه

حوضچه و برکه در دو جنس استیل و پی وی سی تولید می‌شود که اگر شرایط اولیه فراهم باشد جهت اجرای آن می‌توان از حوضچه‌های باکیفیت آماده که عایق‌بندی شده هستند و دوام زیادی دارند استفاده کرد. این حوضچه‌های آماده از نصب راحتی نیز برخوردار هستند.

جوی و آبراهه پیش ساخته استیل

در صورتی که می‌خواهید آب را در یک مسیر جاری کنید یا آن را از حوضی به حوض دیگر بریزید، می‌توانید از آبراهه‌های استیل بهره‌مند شوید. این آبراهه‌ها بسیار مدرن و متنوع هستند.

نازل آبنمای مناسب برای روف گاردن جام

به صورت یک جام استیل که آب در درون آن ذخیره شده و به دو شکل امکان استفاده را دارد.

  1. زمانی که قصد دارید مانند یک حوضچه باشد و آب درون آن جوشش پیدا کند که در این مواقع می‌توانید در وسط آن از یک نازل مناسب جهت جوشش آب بهره ببرید. در نتیجه باید منبعی جهت ذخیره‌سازی پرده آب فرود آمده، داشته باشید.
  2. وقتی که قصد دارید از آن به عنوان آبنمای سکون بهره ببرید که باید آن را در مکان دلخواه بگذارید و داخلش را کمی آب بریزید. برای اینکه آب لجن نشود، باید فیلتراسیون مناسبی نصب کنید. به علاوه می‌توانید با آن رودخانه کوچک و مدرنی درست کنید و گیاهان خاص را در آن رویش دهید.
  • دسته چهارم: آبنماهای دیواری در انواع دیوار خیس، شیشه ای، آریا وال و مشی را شامل می‌شوند.

آبنمای مناسب برای روف گاردن شیشه‌ای

شیشه‌ای صاف به شکل عمود را شامل می‌شود که نازل در بالای آن قرار دارد و آب از این نازل سرریز می‌شود و روی شیشه لغزیده و عبور پیدا می‌کند. سپس در منبع پایین شیشه ذخیره شده و دوباره این فرایند تکرار می‌شود.

آبنمای دیوار خیس

دیواری از جنس مواد پلیمری، استیل، شیشه و سنگ است که آب به وسیله نازلی که در بالای دیوار قرار دارد فرود می‌آید و بعد درون منبعی در پایین دیوار ذخیره می‌شود و به وسیله پمپ این فرایند تکرار می‌شود.

آبنمای مناسب برای روف گاردن هارمونیک

به شکل دیواری است که توری فلزی که مانند مش بوده در سطح آن وجود دارد، آب روی آن جاری شده و به شکل‌های جذابی به نمایش گذاشته می‌شود.

آبنمای آریا وال

دیواری با برجستگی‌هایی مخصوص و از جنس تایل‌هایی است که آب با شکل خاصی روی آن جاری می‌شود.

  • دسته پنجم: آبنماهای آب و آتش در انواع آتشدان‌ها و یکیج‌های آب و آتش هستند.
آبنمای مناسب برای روف گاردن
آبنمای مناسب برای روف گاردن

پکیج آبنمای مناسب برای روف گاردن آتشدان

این آبنما با گرما و روشنایی آتش با ریزش پرده آب شفاف تلفیق شده که به همراه حوض آب اجرا می‌شود.

پکیج آتشدان

محفظه‌ای استیل را شامل می‌شود که نازل‌های آتش در آن وجود دارند و آبنما در حالت‌های مستطیل، مربع و گرد ساخته می‌شود. این سازه داخل میز قرار می‌گیرد و جنس بادوامی دارد.

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x