مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا

فهرست مطالب
 مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا

مناطق گردشگری با آبنماهای زیبای بسیاری در دنیا وجود دارند که این آبنماها فوق العاده زیبا، بزرگ و جذاب هستند، چنان که ظاهر بی‌نظیر آن‌ها چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. برخی از آن‌ها همراه با موسیقی و نورپردازی نمایش آب را به نمایش در می‌آورند. برخی از این آبنماها با مجسمه‌ها و المان‌های زیبا تلفیق شده‌اند که برخی از این المان‌ها نماد مکانی هستند که در آنجا ایجاد شده اند. به دلیل تفریحی بودن این مکان‌ها عموما فضاهای سبز و پوشش‌های گیاهان زیادی در آنجا می‌بینیم که با آمیخته شدن با آبنما جلوه‌ای حیرت‌انگیز را ایجاد می‌کنند.

 مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا

  • آبنمای باغ برینداوان

باغ برینداوان مکان جذابی برای تفریح و استراحت است که در نزدیک شهر میور یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. آبنماهای این باغ در ذهن‌ها ماندگار و در چشم‌ها خیره کننده هستند. این باغ در دو بخش ایجاد شده که محیط سمت راست آن را آبنماهای موزیکال احاطه کرده‌اند و آن‌ها را حین گذر از یک پل می‌توان دید. از ساعت ۵ تا ۷ شب می‌توان از این مکان دیدن کرد.

  • آبنمای بنگور

از باغ و پارک جذابی در مساحت ۲۴۰ هکتاری ایجاد شده که در مرکز بنگور قرار دارد. متشکل از یک تپه کوچک با آبنما و نمایشگاه‌ها است که از یک استخر، آبنماهای دکوری و دریاچه‌ای مصنوعی که مجهز به قایق و اسکیت است تشکیل شده است.

آبنمای بنگور
آبنمای بنگور
  • آبنمای سرینگر

سرینگر از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا است که به وسیله کوه‌ها در کشمیر پوشیده شده، همچنین یک دره منحصر به فرد که در بخشی از آن آب جریان دارد در این محل دیده می‌شود. باغ‌هایی به وسیله مغول‌ها در آنجا بنا شده‌اند که آبنماهایی زیبا در آن‌ها ساخته شده‌اند و این باغ‌ها از چشمه‌های طبیعی سیراب می‌شوند.

  • آبنمای کوالالامپور

مرتفع‌ترین ساختمان دنیا با نمای منحصر به فرد از داخل و بیرون، ظاهر شگفت‌انگیزی را در کوالالامپور پدید آورده است. آبنمای منحصر به فرد آن بسیار چشمگیر بوده که در شب بسیار زیبا به چشم می‌خورد. از طبقه ۸۶ این نما بسیار خیره کننده است.

آبنمای کوالالامپور
آبنمای کوالالامپور
  • آبنمای چندی گرایی

آبنماها و آبشارهای زیبایی در این محل وجود دارند که به شهر چندی نزدیک هستند. سازهای آن با شیوه خلاقانه و بسیار مستحکم با ضایعات بازیافتی بنا شده‌اند که عکاسان زیادی مجذوب آنجا شده اند. گل‌های رز، باغ و آبنماها نمای زیبایی پدید آورده‌اند و در تابستان فضایی خنک را به همراه داشته اند. آبنماهای کف خشک، ریتمیک و غیره آن مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته اند.

  • آبنمای کلکته

از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا به شمار می‌رود که متشکل از آبنماهای موسیقی است که از ساعت ۶ تا ۷ بعد از ظهر پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. یک آبنما روبرو دروازه اصلی آن دیده می‌شود که از سازه‌های یادبود محسوب می‌شود.

آبنمای کلکته
آبنمای کلکته
  • آبنمای پارک جمشیدپور

پارک جمشیدپور از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا محسوب شده که متشکل از آبنماهای متعددی که با نورپردازی تلفیق شده اند، است که چراغ‌های زیبا و رنگی آن در شب خودنمایی می‌کنند. شهر جمشیدپور دارای ۱۷ پارک در مساحت‌های مختلف بوده که آبنماها در آن‌ها جذاب به نظر می‌رسند.

آبنمای پارک جمشیدپور
آبنمای پارک جمشیدپور
  • آبنمای شیکاگو

شیکاگو دارای آبنمای فوق العاده‌ای است که پارک گرانیت، هزاره و مغناطیسی از جمله جاذبه‌های این شهر هستند. آبنمای تاج، باکینگهام و دیگر جاذبه‌ها در این شهر خودنمایی می‌کنند. موزه‌ها و رستوران‌های زیبا بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب کرده اند.

آبنمای شیکاگو 
آبنمای شیکاگو 

آبنمای سنگاپور

سنگاپور جاذبه‌های سنتوزا، آکواریوم دریایی، نمایش دلفین، نمایش پرنده ها، موزه و غیره را در خود جای داده که آبنماهای رنگارنگ که مجهز به نورپردازی هستند زیبایی این مکان‌ها را دوچندان می‌کنند.

آبنمای سنگاپور
آبنمای سنگاپور
  • آبنمای دریاچه برج خلیفه

از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا دبی، برج خلیفه بوده که از مرتفع‌ترین ساختمان جهان در ۱۶۴ طبقه است و آبنمای زیبایی، بالاخص در شب دارد. در این آبنما هر ۱۵ دقیقه یکبار موسیقی پخش می‌شود و جمعه‌ها همه‌ی ساختمان موزیکال جذابی برای بازدیدکنندگان پخش می‌کند. آبنمای دریاچه برج خلیفه از جاذبه‌های گردشگری است که به عنوان وسیع‌ترین آبنمای دنیا شناخته می‌شود. در آن آب تا ۵۰۰ الی ۹۰۰ فوت بوده و در هر نمایش بالاتر از ۲۰۰۰۰ گالن آب بهره گرفته می‌شود. جهت ساخت و طراحی این آبنما به وسیله مهندسان زمان زیادی صرف شده است. جهت کار کردن آن چند ربات به کار گرفته شده اند. حین کار اجزای قوی، در حال شلیک کردن آب به سمت آسمان هستند و این سازه مجهز به ۵ هزار چراغ پیشرفته و بزرگ رشته‌ای و ۲۰ پروژکتور رنگی است که در آن رقص آب با نور به نمایش داده می‌شود. از ۲۰ مایل دورتر می‌توان پرتو نوری آن را دید و این دریاچه به عنوان درخشنده‌ترین محل خاورمیانه به شمار می‌رود. اسپری آب چشم نواز، انواع موزیکال‌ها و رعد و برق در این سیستم به کار رفته است.

آبنمای دریاچه برج خلیفه
آبنمای دریاچه برج خلیفه
  • آبنمای موزیکال باغ‌های ورسای

از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا بوده که زیباترین بخش‌های باغ، سالن رقص، تراس‌هایی در جریان آب و یک بخش طبقه رقص در محیط باز است. در ستون سنگی بنفش و صورتی حمام آپول، بخش‌های دایره‌ای با نقاشی‌های اسطوره‌ای از غار جادویی، غارهای احداث شده با مجسمه‌های دسته جمعی و عبور آب در کل منطقه لتو در نزدیکی محل باغ مستقر شده اند. منطقه حیرت‌انگیز با مجسمه‌های طلایی و آبنماها از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند.

آبنمای موزیکال باغ‌های ورسای
آبنمای موزیکال باغ‌های ورسای

آبنمای ارابه آپولو و کانال گراند

ارابه احاطه شده با آب، نشان از زیادی صخره است. این مجسمه‌ها از جنس فولاد هستند که سر آبنما به نام‌های آبنمای نپتون، اژدها و هرم شناخته می‌شوند. آبنما در این محل تم آبزی و دریایی داشته و دکوراسیون آن با دلفین‌ها ایجاد شده اند. قدیمی‌ترین و مرتفع‌ترین آبنما، نوع اژدها است که تا ۲۷ متر ارتفاع دارد.

آبنمای ارابه آپولو و کانال گراند
آبنمای ارابه آپولو و کانال گراند
  • آبنمای باکینگهام

این آبنما از مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا در شیکاگو و از بزرگترین آبنمای دنیا است که از ماه آوریل تا اکتبر در شب با نورهای رنگی و نمایش منظم آب آمیخته می‌شود. در زمستان چراغ‌های موجود در چشمه، این محل را زیبا می‌کنند. در ماه آوریل تا اکتبر در طول روز از ساعت ۸ تا ۱۱ کار می‌کنند. هر ساعت نمایش آب در هر دفعه ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. آب در ارتفاع ۱۵۰ فوت به شکل طبیعی به نمایش داده می‌شود و در شب هنگام موسیقی و نورپردازی به اجرا گذاشته خواهد شد. در آن ۱۹۳ فواره دیده می‌شود که در هر دقیقه بالای ۱۴۰۰ گالن آب با فشار حرکت می‌کنند. استخری با قطر ۸۵ متر در آن وجود دارد و پمپ‌های آبنمای آن در خانه پمپ آبنما وجود دارند. از سیستم امنیتی نظارت شده برخوردار بوده که آبنمای بازسازی شده دارای سه فاز است. فاز سوم از جنس برنز، سنگ مرمر و اتاق تجهیزات برخوردار است.

آبنمای باکینگهام
آبنمای باکینگهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *