جستجو

آبنما ریسه ای

فهرست مطالب
آبنما ریسه ای

آبنما ریسه ای دست‌سازه‌ای بسیار شیک و جذاب است که جلوه بسیار زیبایی به محیط از جمله پارک و فضای باز می‌بخشد. این آبنما شباهت بسیار زیادی به آبنمای بارانی دارد. در ساخت این آبنما کانالی در بالای بالای آبنما ساخته می‌شود و یک حوض هم در پایین بنا، پایه‌ریزی می‌شود. در ساخت این آبنما برای پیش‌گیری از پاشیدن و هدر رفت آب، ریسه نامرئی تعبیه می‌شود. با کمک این ریسه‌ها آب از بالای آبنما به داخل حوض ریخته می‌شود. در سیستم این آبنما علاوه بر نورپردازی‌های خوشرنگ، از پمپ و موتور هم کمک گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید تا افزودن به سبد خریدی در اختیار‌شما قرار بگیرد.

آبنما ریسه ای  مناسب چه مکان‌هایی است؟

این بنا مدلی نوین از آبنمای بارانی است که طراحی آن بر پایه حر‌کت منظم قطرات آب در میان ریسه‌های پلاستیکی نامرئی است. آبنمای ریسه‌ای در مکان‌های داخلی، راهروها، کریدور، هتل‌ها و تالارها ساخته می‌شود. با نور پردازی نوین و تنوع رنگ آبنما جلوه خاصی به محیط داده می‌شود. در این نوع آبنما نمای بسیار زیبایی از بارش باران به شکل منظم و خوش‌رنگ شبیه سازی شده‌است. با شروع به کار این آبنما جلوه بسیار زیبایی از آبشارهای طبیعی جلوه‌گر می‌شود.

ویژگی‌های آبنمای رشته‌ای

آبنمای رشته‌ای نمایی جذاب از ریزش منظم آب است که آب آن به بیرون پاشیده نمی‌شود، زیرا آب از داخل لوله‌های پلاستیکی همراه با جلوه‌های مختلف نور به پایین ریخته می‌شود. باتوجه به اینکه این آبنما هیچ گونه ریزش آب ندارد، همواره در محیط‌های بسته و منازل کار گذاشته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این آبنما می‌توان به موارد بیان شده اشاره داشت:

  • امکان کارگذاشتن آن در ارتفاع‌های بلند
  • گاهی ارتفاع این سازه تا ۳۰ متر می‌رسد، با این قابلیت امکان ساختن دیوارهای آبی بسیار بلند با هزینه مناسب وجود دارد.
  • ساخت آبنمای ریسه‌ای نسبت به ساخت دیوارهای شیشه‌ای یا پرتاب آب توسط فواره‌های پر قدرت است.
  • شکل این سازه متنوع بوده و در مدل‌های خطی، دایره‌ای و مارپیچی ساخته می‌شود.
  • این دست سازه مدرن نیاز به لوله‌کشی آب، فاضلاب و ایزوگام ندارد.

بیشتر بدانید: انواع نازل آبنما را بشناسید

مزایای آبنما ریسه ای

  • طراحی شیک وزیبا

این آبنما یک طرح بسیار شیک برای دکوراسیون ویلا و هتل‌ها است.ظاهر شیک و جذاب، این آبنما دارای طراحی زیبا و خاصی است که می‌تواند آرامش و زیبایی را به مکان و فضای موردنظر شما اضافه‌ کند.

  • کاهش استرس، صداهای روح‌نواز

صدای آب روان یکی از محبوب‌ترین صداها برای روح انسان است، این صدای روح‌نواز استرس را کم کرده و آرامش را به قلب انسان هدیه می‌کند.

  • افزایش رطوبت در محیط زندگی

چنانچه آبنمای ریسه‌ای در مکان‌های خشک و به دور از رطوبت کارکند، بسیار مفید بوده و به سلامتی ریه کمک شایانی می‌کند.

  • جلوه دیداری جذاب

آبنمای ریسه‌ای با رنگ‌های خوش و زیبا یک مکان دیدنی بسیار جذاب پدید می‌آورد، که موجب مکانی دیدنی شگفت‌انگیز می‌شود.

  • امنیت

آبنمای ریسه‌ای به دلیل سازه امن‌ و غیر آجری ایمن‌تر است. بدون وجود آب زیاد و یا حوض‌های عمیق خطر لغزش یا سقوط را بسیار کمتر می‌کند.

  • دارای وزن سبک و پرکاربرد

وزن آبنما ریسه ای بسیار سبک و قابل حمل است. این آبنما را می‌توان درمکان‌های مختلف جاسازی کرد. قابلیت نورپردازی این آبنما بسیار زیبا و چشم نواز است. آرامش و استراحت، نمای آب جاری و ظاهر آراسته موجب ایجاد آرامش و آسایش می‌شود. افراد می‌توانند لحظاتی در خلوت و تنهایی خویش بنشینند و لذت ببرند. اثرات زیاد بر روحیه افراد، تحقیقات نشان داده که آبنمای ریسه‌ای اثرات بسیار مثبتی بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد. نشستن در کنار این آبنما موجب ایجاد حس راحتی و خوشایندی دارد.

بیشتربخوانید: نازل آبنما و کاربرد های آن

سخن پایانی

انسان همواره به محیطی شاد و جذاب نیاز مبرم دارد که همواره به دنبال ساختن آن است. آبنمای ریسه‌ای نوعی آبنمای زیباست که طرح اصلی آن از بارش باران گرفته شده‌‌است. در این سازه با کمک‌ کانال‌های نازک پلاستیکی و نور‌های شاد منظره بسیار جالبی شکل می‌گیرد. کانال‌ها دیده نمی‌شوند و فقط نورپردازی آن به چشم می‌آید. این آبنما در مکان‌های مختلفی مانند کریدور، هتل‌ها، سالن‌ها و رستوران‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبنمای ریسه‌ای دارای ویژگی‌های متعددی است که مهم‌ترین آن عدم ریزش و پاشش آب، نورپردازی زیبا، ارتفاع بلند، سبکی حمل و نقل می‌باشد. در ساخت این آبنما باید از یک کارشناس خبره کمک گرفت تا بتوانید ریسه و پمپ را درست جاسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *