طولانی‌ترین پل آبشاری دنیا

فهرست مطالب

طولانی‌ترین پل آبشاری دنیا پل بانپو بوده که بسیار معروف است. این پل از جاذبه‌های گردشگری شهر سئول به شمار رفته که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین پل جهان ثبت شده است. لذا به نوعی این پل ارتباطی، ایالت‌های یانگسان و سئکو را به هم متصل می‌کند. پل بانپو در بالای پل جامسو قرار دارد و در دو طبقه احداث شده است. در زمان بالا بودن سطح آب، پل جامسو به دلیل پوشیده شدن از آب مسدود می‌شود. بخش پایین‌تر مکانی برای عبور و مرور عابرین پیاده است و مسیری نیز طراحی شده برای دوچرخه سواران تا از آنجا عبور کنند.

پل آبشاری بانپو

پل آبشاری بانپو در سال ۱۹۸۲ تکمیل شد، ولی در سال ۲۰۰۸ روی آن تغییرات زیادی اجرا شد. بعد از این تغییرات، این پل تبدیل به جاذبه‌های محبوب توریستی شد و با نام پل فواره‌ای شناخته شد. این پل با آب، موسیقی، چراغ‌ها و آبنما تزئین شده که هرساله گردشگران زیادی از این محل بازدید می‌کنند. آبنمای موزیکال به کار رفته در آن، به محیط زیبایی فوق العاده‌ای می‌بخشد و مردم می‌توانند از زیبایی آن بهره‌مند شوند.

پل آبشاری بانپو
پل آبشاری بانپو

فواره رنگین کمان بانپو

روی پل طولانی‌ترین فواره رنگین کمان وجود دارد که آبنمای آن با نام رنگین کمان مهتاب شناخته شده است. ابن آبنما مجهز به ده هزار ال‌ای دی و ۳۸۰ فواره بوده که در هر ۶۰ ثانیه ۱۹۰ تن آب از فواره‌های آن به خارج پمپ می‌شود. قابل توجه است که این فواره از ارتفاع ۴۳ متری برخوردار بوده و آب آن از رودخانه گرفته می‌شود. ارتفاع فواره با نورهای ایجاد شده در آن، این محل را تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری کرده اند. جهت فواره‌ها به گونه‌ای الگوبرداری شده که حین پخش موزیک جهت آن‌ها تغییر خواهد کرد. اگر در طول روز و شب فواره‌های نمایش داده شده را مشاهده کنید، می‌بینید که احساس نابی از هر دو زمان به تماشاگر انتقال پیدا می‌کند. با این وجود که در شب هنگام دیدن چشمه رنگین کمان مهتاب، بسیار چشم نواز و دلنشین است. رنگین کمان مهتاب در موقعیتی خاص ایجاد می‌شود و هنگامی رنگین کمان حالت می‌گیرد که قرص ماه کامل باشد.

پل مانچاک سوامپ

این پل در ایالت لوئیزیانا در آمریکا مستقر است که در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. این سازه از باتلاق مانچاک می‌گذرد و دارای ستون‌هایی با ۸۰ متر عمق است. همچنین به عنوان پل جاده ای، قسمتی از آزاد راه میان ایالتی ۵۵ محسوب می‌شود.

پل مانچاک سوامپ 
پل مانچاک سوامپ 

پل متروی ووهان

پل متروی ووهان بخش‌های مختلف شهر ووهان که ده میلیون نفر جمعیت دارد را به هم اتصال می‌دهد. ووهان در استان هوبی واقع شده و به عنوان پنجمین شهر چین به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۸ پل متروی ووهان بنا شد که از روی رودخانه هان و یانگ تسه می‌گذرد. ووهان منشا نقل و انتقالات عمده چین بوده و پایتخت جنگی این کشور در طی حمله ژاپن به چین، به حساب می‌آید.

پل متروی ووهان
پل متروی ووهان

پل میانگذر دریاچه پونچاترین

این پل در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و تا سال ۲۰۱۱: به عنوان طولانی‌ترین پل آبی دنیا به شمار می‌رفت. همچنین در حومه نیواورلنان منطقه متاری را به ماندویل که با نام ساحل شمالی از آن یاد می‌شود وصل می‌کند. همانگونه که می‌بینید این پل و پل مانچاک سوامپ در این لیست تنها پل آمریکایی محسوب می‌شوند.

پل میانگذر دریاچه پونچاترین 
پل میانگذر دریاچه پونچاترین 

پل بزرگ بیجینگ

پل بزرگ بیجینگ در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و بخشی از پروژه بزرگ خط آهن تندروی شانگهای به پکن است.

پل بزرگ بیجینگ
پل بزرگ بیجینگ

بزرگراه بانگ نا

در سال ۲۰۰۰ بنا شد و تا سال ۲۰۰۴ طویل‌ترین پل جاده‌ای در دنیا بود. ولی در سال ۲۰۰۴ در تایلند پل چانگوا کانوسیونگ ساخته شد و به عنوان طولانی‌ترین پل دنیا به شمار رفت. بانگ نا از شهر بانکوک گذر کرده و به وسیله کنسرسیونی که از کشورهای سوئد، آمریکا و آلمان تشکیل شده، بنا شد. آخرین پل جاده‌ای در این فهرست، همین بزرگراه است.

بزرگراه بانگ نا
بزرگراه بانگ نا

پل هنگ کنگ ژوهای

پل کنگ ژوهای در اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح شد که هنگ کنگ را به شهر چینی ژوهای و ماکائو متصل می‌کند. همچنین در سال ۲۰۰۹ ساخت آن شروع شد و هم اکنون به عنوان طولانی‌ترین پل آبی دنیا شناخته می‌شود.

پل هنگ کنگ ژوهای
پل هنگ کنگ ژوهای

پل بزرگ وینان وایه

این پل بزرگ دو مرتبه از رودخانه وی گذر کرده و قسمتی از خط آهن تندری به شمار می‌رود. لذا در سال ۲۰۰۸ کامل شد و تا سال ۲۰۱۰ از آن با نام طولانی‌ترین پل دنیا یاد شد.

پل بزرگ تیانجین

در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی افتتاح شد و در سال ۲۰۱۰ کامل شد. تیانجین به عنوان چهارمین شهر وسیع چین بوده که در پیرامون ساحل و میان شهرهای شانگهای و پکن واقع شده است.

پل بزرگ تیانجین
پل بزرگ تیانجین

پل بزرگ cangde

این پل قسمتی از پروژه خط آهن شانگهای-پکن است که در سال ۲۰۱۰ ساخت آن تکمیل شد و به دلیل داشتن ۳۱۰۰ پایه، در برابر زلزله مستحکم است.

پل بزرگ cangde
پل بزرگ cangde

پل چانگوا کائوسیونگ

پل چانگوا در تایوان در سال ۲۰۰۴ بنا شد و تا سال ۲۰۱۰ به عنوان طولانی‌ترین پل دنیا معروف شد. در آن راه آهن سریع السیر عبور می‌کند و در سواحل غربی تایوان و قسمتی از شبکه خط آهن تندروی آن به شمار می‌رود.

پل بزرگ‌دان یانگ کانشان

در سال ۲۰۱۰ بنا شد و جزو پروژه‌های خط آهن تندروی پکن محسوب می‌شود که میان پایتخت مالی چین که شانگهای نام دارد و شهر نانجینگ مستقر است. این دو شهر جزو رودخانه یانگ تسه در منطقه دلتا هستند که به عنوان مرکز تمدن بشری شناخته شده اند. منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه در یک بخش مثلثی شکل استان زیجیانگ، جیانگسو و شانگهای را شامل می‌شود و از جمله منطقه‌های مهم اقتصادی چین محسوب می‌شود. جمعیت بخش دلتا در حد ۱۴۰ میلیون نفر است و در اصل مرکز اقتصادی و موتور رشد چین به شمار می رود. پروژه مهندسی وسیع یانگ کانشان سهم مهم بخش دلتا در توسعه دانش مهندسی دنیا است.

پل بزرگ‌دان یانگ کانشان
پل بزرگ‌دان یانگ کانشان

پل کنفدراسیون

در فصل سرد سال عبور از روی این پل تجربه‌ای بی‌نظیر و خاص است، زیرا در این فصل در کانادا تنگه نورتامبرلند به طور کامل دچار یخ زدگی می‌شود. لذا جهت متصل کردن جزیره پرینس ادوراد و استان Brunswick از این پل بهره می‌برند و در فصول سرد سال به عنوان طولانی‌ترین پل جهان روی یخ نامیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *