آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان

فهرست مطالب
 آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان

آبنما از دیرباز در دکوراسیون داخلی و خارجی جایگاه بالایی داشته و امروزه در مدل‌های آن‌ها تنوع زیادی ایجاد شده و زمینه فعالیت آن‌ها نیز گسترش پیدا کرده است. به طور کل مدل آبنما را باید بسته به مکانی که قرار است از آن استفاده شود انتخاب کرد. مثلا  آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان با آبنمای فضای خارجی کاملا متفاوت است. زیرا نازل‌های هر یک از آن‌ها بر اساس آیتم‌هایی طراحی شده اند. مثلا نوعی که در فضای داخلی استفاده می‌شود صدای جریان آب در آن کمتر است و پاشش آب نیز در آن دیده نمی‌شود. زیرا در آبنمای فضای خارجی نازل حجم زیادی از آب را با فاصله زیاد از مخزن، پرتاب می‌کند و این باعث زیاد شدن پاشش آب و بالا رفتن صدای جریان آب می‌شود.

انواع  آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان

آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان بر اساس آیتم‌های خاصی طراحی شده، به همین دلیل مناسب فضای داخلی است. این سازه در مدل‌ها و سبک‌های متنوعی طراحی می‌شود که در ادامه هر نوعی را معرفی خواهیم کرد.

آبنمای شیشه‌ای استند

آبنمای شیشه ای، آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان بوده که مجهز به شیشه‌ای صاف است که این شیشه به شکل شفاف یا مات، طرحدار یا صیقلی، رنگی یا بی‌رنگ است. لذا در قاب بالای آن نازل‌هایی تعبیه شده‌اند که این نازل‌ها آب را روی شیشه می‌ریزند. این سازه بدون صدا و پاشش است و قابلیت حک کردن عکس، متن یا لوگو روی شیشه آن نیز وجود دارد.

آبنمای دیواری

آبنمای دیواری نیز مناسب لابی و داخل ساختمان است و در انواع سنگی و آبریز دیواری تولید می‌شود.

  • آبنما دیواری سنگی: از دیواری تشکیل شده که این دیوار از تایل‌های صیقلی، سنگ‌های طبیعی، طرحدار و شیاردار پوشیده شده است. در قاب بالایی آن نازل‌هایی قرار گرفته که آب توسط این نازل‌ها روی سطح می‌ریزد. این سازه بسیار کم صدا و بدون پاشش است.
  • آبنما دیواری آبریز: از قوطی‌هایی از جنس استیل و ناودان مانند تشکیل شده که روی دیوار به صورت منظم زیر هم قرار می‌گیرند. سپس آب به ترتیب از قوطی بالا به قوطی پایین و قوطی زیرین جاری می‌شود. صدای آب در این سازه کم و فاقد پاشش آب است.

آبنما نواری

آبنما نواری مجهز به رشته‌های شفاف مایلر است که آب بوسیله آن از بالا به سمت پایین پرتاب می‌شود. به دلیل بی‌صدا و فاقد پاشش بودن مناسب لابی و داخل ساختمان است. امکان سفارش آن به شکل کروی یا خطی بر حسب محیطی که قرار است در آنجا نصب شود وجود دارد.

آبنما حبابی

آبنما حبابی، آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان است که در آن آب داخل مخزن شیشه‌ای ذخیره می‌شود و مکانیزمی در آن به کار رفته تا حباب‌های آب در آن تشکیل شوند. به گونه‌ای که با جریان پیدا کردن این حباب‌ها حرکت آب از پایین به بالا و برخی اوقات به چپ و راست به وسیله مانعی که درون این مخزن وجود دارد، نمایش داده می‌شود. به علاوه شکست نور میان حباب‌ها و همچنین نورپردازی، آبنما را زیبا‌تر می‌کند و این سازه به دلیل بی‌صدا بودن به عنوان چراغ خواب هم استفاده می‌شود.

آبنما مدرن هارمونیک

در این آبنما پرده‌ای عمودی با ساختار خاص فلزی تعبیه شده که آب روی آن جریان پیدا می‌کند و موج‌هایی را بدون صدا و پاشش ایجاد می‌کند.

استند آبنما

این آبنما مجهز به قابی فلزی است که به منبع آب در پایین اتصال دارد و صفحات شیشه‌ای یا سنگ‌های مصنوعی یا طبیعی یا دیگر مواد داخل این قاب را پوشانده‌اند. داخل قاب نازل‌هایی وجود دارند که نازل‌ها آب را روی این صفحات جاری می‌کنند. این سازه به شکل پرتابل بوده که بسیار راحت نصب و به آسانی جابجا می‌شود.

آبنما گلدانی

آبنمای گلدانی، آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان بوده که مجهز به یک منبع گلدان شکل از جنس سنگ، فلزات، سیمان یا مواد پلیمری است. داخل آن نازل و پمپ قرار دارد و صفحه‌ای پلاستیکی سطح آن را پوشانده است. قطعات رنگی شیشه‌ای مات یا شفاف و سنگ‌های تزئینی رودخانه‌ای روی آن قرار می‌گیرند و درون مخزن، آب ذخیره شده توسط نازل قل زن، خارج می‌شود و به چرخش در خواهد آمد. این سازه باصرفه و کم حجم است و محبوبیت زیادی دارد.

 آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان
آبنما برای ساختمان

 

انواع نازل  آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان

آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان می‌تواند از نوع کلاسیک و بدون پاشش آب و بی‌صدا باشد. این نازل‌ها عبارتند از:

نازل آبنما چتری یا قارچی

این نازل چتری، حالت استوانه‌ای شکل دارد که آب خروجی در آن به شکل قارچی یا چتری جریان پیدا می‌کند. از مدل‌های کوچک در فضای داخلی استفاده می‌شود و مناسب لابی و داخل ساختمان است.

نازل آبنما فوم

آبنمای مناسب برای داخل لابی و ساختمان بوده که به دلیل داشتن خروجی کف مانند، بدون پاشش آب است. همچنین صدای آن بسیار کم بوده و نمونه‌های کوچک آن مناسب پکیج آبنمای گلدانی خواهد بود.

نازل قل زن

جوشش آب را به شکل چشمه‌ها ارائه می‌دهد و به دلیل بی‌صدا و بدون پاشش بودن مناسب لابی و داخل ساختمان است.

نازل جمپینگ جت و لمینار

از آب شفاف، خروجی مانند میله به وجود می‌آورد که در صورت ‌عدم وزش باد بدون پاشش آب خواهد بود. مناسب فضای داخلی است و به دلیل بزرگ بودن نازل باید در فضای بزرگ مانند لابی به کار رود.

آبنما برای لابی

قیمت آبنمای لابی و داخل ساختمان

به دلیل اینکه قطعات آبنما در تماس با آب هستند، از جنس استیل ساخته می‌شوند و پمپ نصب شده در آن‌ها نیز باید از نوع بی‌صدا باشد، بنابراین قطعات استیل و پمپ‌های بی‌صدا قیمت‌های بالایی دارند. عوامل موثر بر قیمت این سازه عبارتند از:

  • طراحی آبنما: هر مدل آبنمایی دارای طراحی و مدل‌های مختلفی بوده که قیمت هر یک متفاوت است.
  • وزن آبنما: آبنمای چدنی و بتنی از وزن بالایی برخوردار هستند و فایبرگلاس وزن کمی دارد. لذا نوع چدنی گرانتر و نوع فایبرگلاس ارزانتر است.
  • اندازه آبنما: آبنما هر چه بزرگتر باشد قیمت بالاتری دارد. مثلا نمونه‌های بلند و طبقه‌ای که ارتفاع بالایی دارند از قیمت بیشتری برخوردار هستند.
  • قدرت و دبی آب: هر چه آبنما آب بیشتری به گردش درآورد به قدرت بیشتری نیاز دارد. آن‌ها اصولا ابعاد بیشتری دارند و حوضچه‌های بزرگ و متعددی نیاز دارند. بنابراین قیمت بیشتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *