بزرگترین و زیباترین آبنما‌های جهان را بشناسید!

فهرست مطالب

معروف ترین آبنمای جهان کجاست؟ آبنمای معروف ایران کدام است؟ ارتفاع بزرگترین آبنمای جهان چقدر است؟ قطعا دیدنی‌های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که دوست دارید یک بار در زندگی خود، آن‌ها را از نزدیک ببینید. امروز لیستی از آبنما‌های معروف دنیا را در این متن برای شما آورده‌ایم. همه این فواره‌ها به دلیل عملکرد خاص و منحصربه‌فردشان، در سرتاسر جهان معروف شده‌اند. آبنما‌ها، از جاذبه‌های گردشگری برجسته برای بسیاری از شهر‌های جهان محسوب می‌شوند. به همین دلیل می‌توان گفت، سالانه گردشگران بسیاری با هدف تماشای این جاذبه‌ها، به کشور‌های مختلف سفر می‌کنند.

بنابراین، بیایید تا در این مقاله از سیگما، به گشت‌وگذار در بزرگ‌ترین و مشهورترین آبنما‌های جهان بپردازیم؛ اگر علاقه‌مند هستید تا با آبنما‌های موزیکال و هارمونیک نیز بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

جهت استعلام قیمت لطفا با شماره 09028414932 تماس حاصل فرمائید.

معروف ترین و بزرگترین ابنماهای جهان

5 مورد از شگفت‌انگیزترین آبنما‌های جهان

در ادامه به معرفی 5 مورد از معروف ترین آبنمای جهان می‌پردازیم.

1- آبنمای بلاژیو (BELLAGIO) لاس‌وگاس

این فواره‌ها که به‌عنوان بهترین آبنمای جهان نیز شناخته می‌شوند، یکی از جاذبه‌های اصلی هتل بلاژیو در لاس‌وگاس هستند. این آبنما، در سال 1998 در دریاچه مصنوعی روبه‌روی هتل ساخته شد و آب را تا ارتفاع حدود 140 متر به بالا پرتاب می‌کند.

نمایش رقص آب به همراه موسیقی به‌قدری زیباست که جمعیت زیادی برای دیدن این آبنمای زیبا جمع می‌شوند. هزینه ساخت آن در حدود 40 میلیون دلار بوده و بازدید از اجرای حرکات آب برای همه رایگان است.

  • بلاژیو ساخت کجاست؟ هتل معروف بلاژیو در لاس وگاس آمریکا قرار دارد. از معروف ترین جاذبه های این هتل آبنمای واقع در ورودی هتل است.

2- آبنمای دبی (The Dubai Fountain)

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین آبنمای جهان را نام ببریم، باید به آبنمای برج خلیفه دبی اشاره کنیم. این فواره در وسط دریاچه مصنوعی برج خلیفه و در زمینی به مساحت 30 هکتار، توسط شرکت وت دیزاین (WET Design) ساخته شده است. این پروژه در سال 2009 با هزینه تقریبی ۲۱۸ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید. آبنمای دبی از دو قوس کمانی با ۵ حلقه تشکیل شده که ۲۷۵ متر‌مربع از مساحت این دریاچه را گرفته است.

در میان آبنما‌های موزیکال، این اثر زیبا عنوان بزرگترین آبنمای جهان را نیز به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که در هر اجرای نمایش، در حدود 83 هزار لیتر آب، تا ارتفاع ۱۵۰ متری به بالا پرتاب می‌شود. عملکرد هماهنگ فواره‌ها با ریتم موسیقی و نور‌پردازی‌های بی‌نظیر، این اجرا را فوق‌العاده کرده است. این آبنما از 6600 چراغ و 50 پروژکتور رنگی برای رقص نور در کنار حرکات آب استفاده می‌کند. بازدید از این مجموعه باشکوه در دبی، برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

ابنمای معروف دبی

3- آبنمای ثروت (Fountain of Wealth) سنگاپور

فواره ثروت یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است. این آبنما در سال 1995 به‌عنوان نمادی از ثروت و زندگی در قلب شهر Suntec و در یکی از بزرگترین مراکز خرید این کشور ساخته شد. همچنین آبنمای ثروت؛ سال 1998 عنوان بزرگترین آبنمای جهان را در کتاب رکورد‌های گینس به خود اختصاص داد.

حلقه برنزی آبنمای زیبای ثروت سانتک، نماد وحدت و برابری همه انسان‌هاست و 5 آسمان خراش بلند دور آن، به 5 انگشت دست اشاره دارد. این فواره از برنز سیلیکونی، شن و ماسه ساخته شده که حلقه دایره‌ای آن با محیط 66 متر، توسط 4 پایه پشتیبانی می‌شود. ارتفاع آن نیز به 14 متر می‌رسد و بازدید از این اثر شگفت‌انگیز، از ساعت 9 صبح تا 10 شب رایگان است.

4- آبنمای رنگین‌کمان مهتاب (Moonlight Rainbow) پل بانپو

فواره رنگین‌کمان مهتاب یکی از معروف ترین آبنمای جهان است که بر روی پل بانپو (Banpo) و رودخانه هان در سئول کره جنوبی قرار دارد. این آبنما در سال 2009 با 1140 متر طول و حدود 25 متر عرض بر روی این پل ساخته شد.

فواره‌ها در هر دقیقه 190 تن آب را از هر دو طرف پل بانپو بر روی رودخانه هان به اطراف پرتاب می‌کنند. آبنمای رنگین‌کمان بانپو با 10 هزار لامپ رنگارنگ ال‌ای‌دی، میزبان یک نمایش شبانه تماشایی است. این اثر شگفت‌انگیز نیز در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به‌عنوان بلندترین فواره پل جهان ثبت شده است.

5- آبنمای جت دیو (Jet d’Eau) سوئیس

جت دیو بزرگترین فواره جهان در ژنو و از مشهورترین دیدنی‌های این شهر است. هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای یکی از بهترین آبنمای جهان به سوئیس می‌آیند. این فواره در هر ثانیه 500 لیتر آب را تقریبا 140 متر (460 فوت) در هوا پرتاب می‌کند؛ به همین دلیل آبنمای جت دیو نیز در میان بلندترین فواره‌های جهان نیز قرار گرفته است. این فواره زیبا در قسمتی از دریاچه ژنو ساخته شده که از تمام نقاط شهر مشاهده می‌شود. همچنین یکی از اولین جاذبه‌هایی است که هنگام پیاده‌شدن از هواپیما در فرودگاه ژنو خواهید دید.

بزرگترین فواره جهان کجاست؟

بزرگترین فواره جهان در شهر ژنو قرار دارد، این فراره به جت دیو معروف است و از مشهورترین جاذبه های گردشگری سوئیس است.

بزرگترین آبنمای موزیکال ایران

آبنمای موزیکال ایران مال که در ضلع جنوبی این مرکز تجاری و منطقه 22 استان تهران واقع شده، معروف ترین آبنمای ایران است. در واقع می‌توان گفت یکی از دیدنی‌ترین جا‌های این بازار بزرگ که بازدید از آن را باید در برنامه خود قرار دهید، اجرای حرکات بی‌نظیر آب، به‌ویژه در شب است. این فواره موزیکال زیبا در دریاچه‌ای به وسعت ۱۴ هزار مترمربع احداث شده است. به همین دلیل در لیست بزرگترین آبنمای جهان، جزء پنج فواره اول قرار می‌گیرد.

طراحی این مجموعه به‌گونه‌ای است که روش جریان آب در باغ‌های ایرانی را تداعی می‌کند. همچنین پیشرفته‌ترین نورپردازی‌ها به همراه رقص جادویی آب در آن استفاده شده است. این مجموعه از ساعت ۱۸ الی 21:30 با اجرای رقص نور و آب به همراه موسیقی، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. البته در هر بار اجرا، 3 آهنگ در مدت‌زمان حدود 12 دقیقه پخش خواهد شد. همچنین در هنگام مغرب با پخش اذان، برنامه‌ای منحصربه‌فرد نیز با حرکات زیبای آب و نور اجرا می‌کنند.

 

آبنمای موزیکال چیست؟

به طور کلی، فواره‌های موزیکال از معروف ترین آبنمای جهان بوده که در هر کشور یکی از جاذبه‌های موردتوجه گردشگران به شمار می‌روند؛ زیرا دیدن آب در حال رقص با ریتم موسیقی و بازی با نور‌ها، بازدید از این فواره‌ها را به یک تجربه منحصربه‌فرد تبدیل خواهد کرد. این نوع آبنما از طریق حرکت آب در پاسخ به موسیقی، طراحی زیبایی را ایجاد می‌کند. حرکات آب به‌گونه‌ای طراحی شده است که با ریتم و ضرب‌آهنگ موسیقی مطابقت داشته باشد و اغلب جلوه‌ای زیبا و مسحورکننده ایجاد می‌کند.

فواره‌های موزیکال اغلب در پارک‌ها، میدان‌ها و سایر مکان‌های عمومی در سراسر جهان به‌عنوان نوعی سرگرمی برای مردم ساخته می‌شوند. تکنولوژی فواره‌های موزیکال بسیار پیچیده است و شامل اجزای مختلفی بوده که با هم هماهنگ هستند. برای ایجاد جریان آب از پمپ‌های قوی آب و از بلندگو‌های با کیفیت برای پخش موسیقی استفاده می‌شود. پمپ‌های آب توسط کامپیوتری کنترل شده که برای مطابقت حرکت آب با موسیقی برنامه‌ریزی شده‌اند. کامپیوتر همچنین مسئول کنترل جت‌های مختلف آب است که حرکات نمایشی متفاوتی را ایجاد می‌کند. آبنما‌های موزیکال یک چشم‌انداز واقعا دیدنی هستند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد و لذت‌بخش را برای همه کسانی که آن‌ها را می‌بینند، فراهم می‌کنند.

آبنمای هارمونیک چگونه است؟

به طور کلی آبنمای هارمونیک همان فواره موزیکال بوده که صدای موسیقی در آن حذف شده است. در واقع در این نوع آبنما برای حرکات آب، داستان و سناریو از قبل تنظیم شده تا با افکت‌های اجرائی و تلفیق آن با نورپردازی حرفه‌ای، منظره‌ای بسیار زیبا ایجاد شود. از طرفی می‌توان گفت هزینه‌های اجرای این فواره‌ها بسیار کمتر از نوع موزیکال است، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای آبنما‌های قدیمی محسوب می‌شوند.

سؤالات متداول

بزرگترین آبنمای جهان کجاست؟

آبنمای موزیکال دبی با مساحت حدود 13 هکتار در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، بزرگترین آبنمای دنیا است. برخی از فواره‌های آن، آب را تا ارتفاع 150 متری پرتاب می‌کنند.

بلندترین آبنمای جهان کدام است؟

آبنمای ملک فهد در شهر جده عربستان، بلندترین فواره دنیا نام دارد. این فواره که در سال 1985 افتتاح شد، آب را با ارتفاع حدود 260 تا 312 متر به آسمان پرتاب می‌کند.

ابنمای معروف جهان

سخن آخر

در متن بالا در مورد آبنما‌های شگفت‌انگیز دنیا و معروف ترین آبنمای ایران توضیح دادیم؛ به طور کلی یکی از جاذبه‌های دیدنی که در سال‌های اخیر در کشور‌های مختلف ایجاد شده، آبنما‌ها هستند. البته امکان ساخت چنین فواره‌های موزیکالی در ابعاد کوچک‌تر نیز وجود داشته که در بسیاری از پارک‌ها نیز به چشم می‌خورد. در آخر پیشنهاد می‌شود اگر قصد ساخت آبنمای موزیکال و هارمونیک را دارید؛ وسایل و تجهیزات موردنیاز آن را از شرکت‌های معتبر تهیه کرده تا علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان پیش از خرید، از استاندارد بودن محصولات، گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها نیز مطمئن شوید.

جهت استعلام قیمت لطفا با شماره 09028414932 تماس حاصل فرمائید.

شرکت فنی مهندسی سیگما، یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه خدمات مشاوره، طراحی و اجرای آبنما‌های صنعتی و خانگی، سازه‌های مدرن، نما‌های شیشه‌ای و کامپوزیت است. این شرکت با انجام صد‌ها پروژه در داخل و خارج از کشور، بر اساس نیاز مشتریان، سازه‌های دکوراتیو مدرن سفارشی، مناسب منازل و ویلا‌ها را اجرا می‌کند. همچنین شما می‌توانید محصولاتی مانند کرتین استخری، نازل فوار، تجهیزات برقی و نازل بارانی را از فروشگاه آنلاین سیگما سفارش دهید. سپس در شهر‌های تهران، مشهد و اهواز از طریق نمایندگی‌ها، کمتر از یک ساعت تحویل گرفته و برای سایر شهر‌ها، تا حدود 24 ساعت توسط باربری‌ها، دریافت کنید. نظر شما در مورد معروف ترین آبنمای جهان چیست؟

بلاژیو ساخت کجاست؟

هتل معروف بلاژیو در لاس وگاس آمریکا قرار دارد. از معروف ترین جاذبه های این هتل آبنمای واقع در ورودی هتل است.

معروف ترین آبنمای ایران کجاست؟

آبنمای موزیکال ایران مال که در ضلع جنوبی این مرکز تجاری و منطقه 22 استان تهران واقع شده، معروف ترین آبنمای ایران است

بلندترین آبنمای جهان کدام است؟

آبنمای ملک فهد در شهر جده عربستان، بلندترین فواره دنیا نام دارد. این فواره که در سال 1985 افتتاح شد، آب را با ارتفاع حدود 260 تا 312 متر به آسمان پرتاب می‌کند.

بزرگترین فواره جهان

بزرگترین فواره جهان در شهر ژنو قرار دارد، این فراره به جت دیو معروف است و از مشهورترین جاذبه های گردشگری سوئیس است.

بزرگترین آبنمای موزیکال ایران

آبنمای موزیکال ایران مال که در ضلع جنوبی این مرکز تجاری و منطقه 22 استان تهران واقع شده، معروف ترین آبنمای ایران است. در واقع می‌توان گفت یکی از دیدنی‌ترین جا‌های این بازار بزرگ که بازدید از آن را باید در برنامه خود قرار دهید، اجرای حرکات بی‌نظیر آب، به‌ویژه در شب است. این فواره موزیکال زیبا در دریاچه‌ای به وسعت ۱۴ هزار مترمربع احداث شده است. به همین دلیل در لیست بزرگترین آبنمای جهان، جزء پنج فواره اول قرار می‌گیرد.

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x